Közérdekű
2014. 03. 05. - Fanni

Yakira, avagy a lételemmé vált hobbi

Egyedi, feltűnő és ízlésesen összeállított minták, egy fiatal srác és egy nem mindennapi önmegvalósítás. Így tudnám röviden összefoglalni mindazt, ami a Yakira megjelenéséhez vezetett. Majd ezt követte a megannyi pozitív visszaigazolás, egy jó adag talpraesettség, hit és eltökéltség, amely napról napra építi és csiszolja a mára már több ezres követői tömeggel büszkélkedő márkát. Hogy jutott el idáig kevesebb mint két év alatt és milyen akadályokba ütközött? A következőkből kiderül, és ha szerencsés napod van, még NYERHETSZ is.

Sokszor hallhattuk azt az elcsépelt mondatot, hogy találj valamit, amit szeretsz csinálni, és akkor soha többé nem kell dolgoznod az életben. Igen ám, csakhogy ez a zord világ nem így működik. Hatalmas eltökéltség és önbizalom szükséges ahhoz, hogy merj annyira hinni az általad érezni vélt előnyeidben, hogy csupán azokra koncentrálva célodat elérd. Sokkal biztosabbnak tűnik egy pöpec diploma megszerzése, még ha épp a tananyag nem is érdekel, mint a szívedben dédelgetett naiv kis hobbi, hiszen a papír a lényeg, egy sikersztori pedig olyan ritka, mint a fehér holló. A sablon adott: tanulj életed végéig, azonban hogy mindeközben te hogyan teljesülsz ki, csupán azon múlik, hogy mennyire vagy képes odatenni magad mindazért, amiből úgy véled, hogy előnyt tudsz magadnak kovácsolni.

Egy főiskola vagy egyetem tökéletes arra, hogy kialakítsa az adott pályára irányuló látásmódod, azonban nincs kőbe vésve, hogy ha te azt elvégzed, a munkáltatók kapva kapnak az alkalmon, hogy megszerezzenek. Magadat kell csiszolnod, saját lábra állnod, majd egyre feljebb és feljebb kell másznod. Ötletelni, álmodni és lépni. Neked kell megvalósítani önmagadat.

A Külkereskedelmi Kar már sokszor bizonyította, hogy az itt megszerzett diploma minősége elegendő arra, hogy szerezz egy jó munkát, azonban akkor sem dől össze a világ, ha neked közben más sorsot szántak odafent, és egyik szemeszter végén bekövetkezik egy nagy váltás. A ráköltött összeg miatt…na jó, egy kicsit ér összeomolni, de aztán tessék felállni és új tervekkel továbbmenni.

A következőkben egy olyan volt külkeressel való interjút olvashattok, aki egy apró ötletben bízva, tömérdek munkával és kitartással jó úton halad, hogy papír nélkül is sikeres lehessen. Ez a fiú pedig nem más, mint Rajnai Péter Benjámin, a Yakira márka létrehozója.

A márka 2012 májusában látott napvilágot, aminek fő pillérei a különféle szerkesztett, színben gazdag állatminták, melyek fiatalos vadsággal terülnek el mind a női, mind a férfi ruhadarabokon. Na de nem csigázom tovább az olvasókat, beszéljen a megálmodó.

yak

Hogyan jött az ötlet?
Kedvtelésből terveztem egyszerű mintákat, nem volt különösebb célom velük. Ezeket általában ki is raktam Facebook-ra az ismerőseimnek, akik egy idő után figyelmesek lettek rá, majd egyre többen azt tanácsolták, foglalkozzak komolyabban a tervezéssel, és csináljak belőlük pólókat. Megfogadtam a tanácsukat.

Miért pont a Yakira névre esett a választás?
Nem akartam fantázianevet, mindenféleképpen olyan nevet szerettem volna választani, ami jelentéssel bír. Előbb született meg a logó, melyben egy dupla ‘Y’ látható, ezért Y-al kezdődő nevet kerestem. 3 napi kutatás és éjszakába nyúló keresés után találtam meg a Yakira nevet, amely egy héber női név, jelentése drága, értékes. Nem volt kérdés számomra, hogy ez lesz a márka neve.

Milyen nehézségekbe ütköztél a márkaképzés során?

Az egyedüli nehézség számomra, vagy inkább kihívás az volt, hogy egy teljesen ismeretlen, új márkát minél több emberrel megismertessek. Ebből következik, hogy a márka koncepciója korosztálytól és stílustól függetlenül való tervezés, mindenki számára elérhető és hordható ruhadarabokat szeretnénk kínálni.

Kaptatok külső támogatást a bolt elindításánál?
Semmiféle külső támogatást nem kaptunk emberektől, csak Istentől az áldást. 🙂

Láttam, hogy a Külkeren tanultál. Milyen szakon? Mennyire voltak hatással az itt tanultak a bolt elindításában? 
Kereskedelem és marketing szakon tanultam egy félévet, miután rájöttem, hogy céljaim eléréséhez nincsen szükségem 3 éves intenzív tanulásra, viszont annál több kitartó munkára.

Érdekes, fiatalos és összetett minták jellemzőek rátok, viszont egy ügyes grafikus versenybe szállhatna hasonló ötletekkel. Mit gondolsz, mi a siker titka, hogy a több ezres fiatalság a Yakira logóhoz is ragaszkodik?
Mint ahogy minden más dologgal is, ezzel is versenybe lehet szállni, mindent le lehet másolni, az eredetiséget viszont az adja, hogy szeretetből csinálod azt, amit csinálsz, nem a hírnév és a pénz a fő motiváció.

ya

Hogyan tudtad pár év alatt ismertté tenni a márkát?
A márka május 16-án lesz 2 éves, a rendületlen aktivitás elengedhetetlen a Facebook oldal menedzselése során, folyamatosan újdonságokkal és játékokkal tartom ébren a célcsoportom figyelmét.

Olvastam, hogy a pólóid megjelentek az X-faktor színpadán is. Hogyan tudtad elérni? Hogyan fogadnak a médiában egy új márkával való szponzorálást?
Az X-Faktorban való megjelenés számomra is hatalmas meglepetés volt, még a műsor kezdete előtt ajándékba kapott pólóban lépett fel az énekesnő. A magyar média sajnos egyáltalán nem, vagy alig fordít figyelmet a kis hazai márkákra (tisztelet a kivételnek), sokkal inkább a mondvacsinált celebekre helyezi az abszolút hangsúlyt.

Mennyire volt érzékelhető a médiában, illetve a “hírességeken” való megjelenés a bolt fellendülését illetően?
Abszolút pozitív hatással volt a márkára, mind marketing, mind eladás szempontjából.

Mi a megfelelő stratégia egy ilyen online bolt elindítása során?
Kínálj elérhető áron magas minőségű, egyedi tervezésű terméket, stílustól és korosztálytól függetlenül.

Mi alapján találjátok ki a mintákat? Követitek az éppen aktuális trendet, vagy annak hátat fordítva próbáltok valami újat alkotni? 
Alapvetően mindig a saját ötleteimet, életérzéseimet valósítom meg. Viszont elengedhetetlen, hogy az éppen aktuális trendeket figyelemmel kísérjük.

Jelenleg hány fős brigáddal dolgoztok?
Egyedül kezdtem, de jelenleg ketten, a barátnőm és én dolgozunk a márkán.

Mire lenne szükségetek, hogy a nemzetközi palettán is megjelenjenek a termékeitek?
Szponzorra és/vagy befektetőkre.

rajnai

Mi a cél? Nagy tervek vannak a márkával kapcsolatban, avagy inkább egy megtérülő hobbi?
Hobbinak indult, amely eleinte csak a pozitív visszajelzésekben térült meg, ám mostanra lételememmé vált, hatalmas terveim vannak vele.

Mit javasolnál annak, aki hasonló “startup” vállalkozásba szeretne kezdeni?
Ha bármibe belekezd az ember, azt ne divatból, vagy mások utánzásából tegye, hanem őszinte szívből, hittel és teljes erőbedobással csinálja. Szeresse amit csinál, és tartson ki mellette!

Köszönjük a közreműködést!

Ha pedig eléggé felkeltettük az érdeklődésedet a márka iránt, a további mintákat és darabokat itt tekintheted meg.

Tétlenül egy álomba merülni kósza naivitás, azonban tenni valamilyen célért, küzdeni egy álomért, és bőszen kitartani valami mellett, amit szeretsz, mind olyan erény, amikkel a kikövezett úton majd rengetegszer pofára esel, azonban mégis lesz valami plusz benned, amivel sikert érhetsz el.

Na de ébresztő! Hiszen várnak ránk a statisztika példák…

Dobj egy like-ot a cikkre -!!!! az itt alul található Facebook platformon !!!! – kommenteld alá, hogy ‘NYEREMÉNY!’ és kaparintsd meg, a 2db, egyedi tervezésű Yakira póló egyikét!

További cikkek
Top