BGE
2016. 05. 12. - Reka

Through my eyes : kereskedelem és marketing szakirányok


A szünet kezdete egy egyetemista számára a végeláthatatlan szenvedések sorozata, megbirkózunk a zhk-kal, túléljük a vizsgákat, a pótvizsgákat, az alvás fogalmát teljesen elfelejtve daráljuk le a napokat. Azonban a másodéveseknek ezeken kívül még egy nagy kihívással is meg kell küzdeniük: a szakirány választással. Ez az egyik legfontosabb döntés, amit az egyetem falai között meg kell hoznotok, hiszen az utolsó évetek végig a választott szakirány jegyében fog telni, és jó esetben az életeteket és jövőbeli munkahelyeteket is befolyásolni fogja. Éppen ezért szeretnénk, ha átfogóbb képet kapnátok a BGE szakirányairól, így talán egy kicsit könnyebb lesz majd a választás. 

Ötleted sincs, hogy melyik szakirány miről szól? Szeretnéd tudni, hogy mégis mire számíthatsz? Igyekszünk minden fontos kérdésre kitérni, de amennyiben valamire kíváncsiak vagytok még, nyugodtan írjatok Nekünk. Először a Kereskedelem és Marketing szakirányait fogjuk bemutatni, itt végzett hallgatók segítségével. A szakon 3 szakirány indul, Marketingmenedzsment, Minőségiránytás és Marketingkommunikáció.

Marketingmenedzsment:

100 kredit + Marketing alapjai + Piackutatás

Milyen érdeklődésű embereknek ajánlod ezt a szakirányt?

Ezt a szakirányt azoknak ajánlom, akiket habár érdekel a marketingkommunikáció, mégsem igazán tudják magukat elhelyezni a reklámok világában, bár hasonló területek felé kacsintgatnak. A szakirány fő tárgya a piackutatás, de ezt nem úgy kell elképzelni, hogy csak erre fókuszál az egész. Mi is ugyanúgy tanultunk briefet írni, de akit a logisztika vagy a minőségmenedzsment érdekelt jobban a marketing mellett, ezekben a témákban is tudtak kurzust felvenni.

Mi a nehéz benne, mennyire teljesíthető?

Aki legalább már egy statisztikán túl van, azt már nem lehet megállítani ezen a szakirányon. Na jó, ennyire azért nem egyszerű, de alapvetően minden tárgy teljesíthető, de ugyanígy itt is vannak könnyebben és nehezebben megszerezhető kreditek. Akik az első két évben tanultak a vizsgákra, azoknak pláne nem okozhat nehézséget a számonkérési időszak, hiszen a legtöbb tárgy a marketing alapjaira épül. Személy szerint én a sok beadandó megírásával bajlódtam (amik amúgy jól jöttek a szakdolgozat elkészítésénél), de ezt a saját lustaságomnak köszönhettem.

Mennyire segítőkészek, jók a tanárok?

A tanárok többnyire segítőkészek voltak, persze nekik is voltak nehezebb pillanataik, amikor tudatosult bennük, hogy néhány fontos dologgal még mindig nem vagyunk tisztában. A megírt beadandókat véleményezték és próbálták belőlünk a legtöbbet kihozni. Ami szerintem amúgy mindegyik szakirányra jellemző, az a családiasabb hangulat, itt kevesebb oktatóval találkozunk, akik szinte mindenkit már névről ismernek.

Miért ajánlod a társaidnak, hogy ide jelentkezzenek?

Én mindenképp azt ajánlom, hogy először mindenki tájékozódjon az összes szakirányról, hogy milyen kurzusok indulnak, mik a későbbi lehetőségek például elhelyezkedésénél az adott szakirány elvégzésével. Ha ezek után a marketingmenedzsment szakirány a legszimpatikusabb, akkor bátran tudom ajánlani, mert nagyon sok hasznos ismerettel bővült itt a tudásom!

Milyen nehéz volt munkát találni/mik az elképzeléseim a szakirány elvégzése után?

Én még csak a szakmai gyakorlatomat töltöm egy multinál, ahol a felvételi interjú során egyből felvillanyozódtak a HR-esek, amikor megtudták, hogy a BGE hallgatója vagyok. Itt megtapasztaltam, hogy tényleg nagy értéke van egy külkeres diplomának. Az, hogy ebben az elvégzett szakirány mennyiben lesz befolyásoló tényező, nem tudom, de reménykedem abban, hogy a későbbiekben a marketing területén tudok majd elhelyezkedni.

Minőségirányítás:

100 kredit + Projektmenedzsment + Minőségirányítás 1

Milyen érdeklődésű embereknek ajánlod ezt a szakirányt?

Olyan embereknek való szerintem, akik nem feltétlenül csak a dolgok izgalmas részét szeretik, hanem tudnak rendszerszemléletben gondolkodni, érdekli őket, hogy egy vállalatnál milyen rendszerekkel, szabványokkal biztosítják a gazdaság működését, azt, hogy a vevőket mindig megfelelő minőségű termékekkel lássák el. Ezen kívül, hogy milyen rendszerek segítik elő egy vállalat nyereségességét.

Mi a nehéz benne, mennyire teljesíthető?

Elég könnyű teljesíteni, akik nem szeretik a projektmunkákat, utálnak prezentálni a többiek előtt, és a sok előadást sem élvezik, azoknak talán annyira nem való ez a szakirány.

Mennyire segítőkészek, jók a tanárok?

A tanárok kifejezetten segítőkészek és látszik, hogy nagy tudással rendelkeznek. Semmiképpen nem érdekük a buktatás, ettől nem kell félni.

Miért ajánlod a társaidnak, hogy ide jelentkezzenek?

Úgy gondolom, hogy ez egy kicsit egyedibb képzettséget ad, mint a többi marketinges szakirány, kevesebb ember is rendelkezik ezzel a tudással. Ezen kívül az elhelyezkedés is könnyű a külkeres diplomával és ezzel a szakiránnyal a kezünkben/fejünkben.

Milyen nehéz volt munkát találni/mik az elképzeléseim a szakirány elvégzése után?

Én személy szerint nem ezen a területen helyezkedtem el végül, de a szakirányról mindenki nagyon jó munkahelyeket talált, főleg a Bosch, Audi, és hasonló műszaki cégeknél, de ezeken kívül is nagyon sok irányba lehet elindulni.

Marketingkommunikáció

100 kredit + Marketing + Marketingkommunikáció

Milyen érdeklődésű embereknek ajánlod ezt a szakirányt?

Ez egy rendkívül interaktív, a szakma minden egyes területét lefedő szakirány, profi oktatókkal és izgalmas vendégelőadók közreműködésével tartott előadásokkal. Aki szerette a gyakorlatiasabb, főképp marketinges tárgyakat, szíve csücske volt a minél dizájnosabb prezentációk készítése, vagy épp nem esik nehezére publikum előtt beszélni, annak bátran ajánlom a markkommot.

Mi a nehéz benne, mennyire teljesíthető?

A szakirány első félévét az Erasmus révén “szkippeltem”, amit abszolút nem bántam meg. Bár néhány közös programról és csapatépítőről lemaradtam, illetve a beadandókat egyedül kellett megírnom, de februártól én is a markkomm család részese lehettem, és cseppet sem csalódtam. Jófej társaság, remek hangulatú órák, korrekt számonkérés!

Mennyire segítőkészek, jók a tanárok?

Dávid és Pista mindent megtettek azért, hogy alaposan felkészítsenek minket a nagybetűs életre: a reklámszakma nagyjait hozták el nekünk, mindig igyekeztek a lehető legnaprakészebb információkat átadni. Nem éreztük azt, hogy kényszer lenne bejárni az órákra: egyenrangú partnerek lettünk az oktatóinkkal, akikhez bármikor fordulhattunk, ha segítségre volt szükségünk, pl. a megfelelő szakmai gyakorlat megtalálásához.

 Miért ajánlod a társaidnak, hogy ide jelentkezzenek?

A számok magukért beszélnek, minden évfolyamon legalább 50-60 fő választja a markkommot, nem véletlenül. Az iskolai oktatáson kívül számos programot szerveztek nekünk, illetve szerveztünk magunknak is. Longtail gála, reklámügynökség látogatások, Törley vagy Dreher gyárlátogatás… nem beszélve a szakirányvezetőkkel eltöltött közös estékről, mikor egy nehéz nap után egy pohár bor/korsó sör mellett vitattuk meg a szakma aktualitásait.

A végzés után mennyire volt nehéz munkát találni? Mit reméltél a szakirányod elvégzése után?

A 6. félévben már elkezdtem a szakmai gyakorlatomat egy kis reklámügynökségnél, amelyre Harsányi Dávid szakirányvezetőnknek köszönhetően figyeltem fel, majd sikeresen pályáztam a marketing gyakornoki pozícióra. Az itt töltött 5 hónap alatt rengeteget tanultam a digitális trendekről, én, aki korábban nem tudtam kezelni a Photoshopot, Excelt, és egyéb informatikai ördöngősségeket, rövid időn belül magabiztossá váltam használatukat illetően a munkámnak köszönhetően.

Azóta túl vagyok több mint egy év multinál töltött időszakon, jelenleg pedig mesterképzésen veszek részt Franciaországban, bormarketing és kereskedelem szakon, részben ezt is a szakiránynak köszönhetem, a szakdolgozatom ilyen témában írtam Harsányi Dávidnál.

Reméljük sikerült átfogóbb képet kapnotok, hogy mire is számíthattok az adott szakirányon, és sikerül megtalálnotok azt, ami a legmegfelelőbb számotokra!

Köszönjük a válaszokat Fa Kittinek, Medve Enikőnek és Oláh Eriknek.

További cikkek
Top