Közérdekű
2013. 11. 22. - Hete

Te tudod, miért likeolsz?

Több éve benne vagyunk már a közösségi oldalak, kép- és videómegosztók dzsungelében, azonban a tudatosság még bőven hiányzik az emberek fejéből. Ahogy napról napra fejlődik a social media mint tudományág, úgy képesek a Facebook oldalak készítői elérni, hogy likeoljunk, megosszunk, szeressünk, rajongjunk, kövessünk – és persze vásároljunk. Amellett, hogy igyekeznek releváns tartalmat csempészni az internetes megjelenésekbe, van azért pár olyan trükk, ami nem feltétlenül evidens. Olyan kimutatások készültek az utóbbi időben, melyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Megdöbbentő adatok következnek a nézettséget illetően, kapaszkodjatok!

A legfontosabb tényező az, hogy mikor történik a posztolás. Képzeljétek el, hány ember látja a hajnali háromkor feltett bejegyzést, szemben mondjuk egy vacsora utáni, nagyjából 9 órakor kirakott hírrel. A kimutatások szerint éjjel egyáltalán nem éri meg posztolni, a nyerő órák 7:30 és 9:30 között, 13:00 és 17:00 között és 19:00-tól egész éjfélig telnek el, ilyenkor magas az aktivitás, így, ha ekkor szólunk, több emberhez jut el a mondanivalónk.

A Twitter, bár Magyarországon nem igazán elterjedt és meghatározó, rendkívüli adatokkal szolgál az érdeklődést befolyásoló tényezőket illetően. 17%-kal több emberhez jutnak el a hétvégi tweetek, ráadásul azok, amelyek mellé képet is csatolnak, kétszer akkora nézettséget generálnak. Érdekes módon pont 17%-kal többen nézik meg azokat a bejegyzéseket is, amelyeknek hossza nem haladja meg a 100 karaktert. A szakértők szerint 120 és 130 karakter közé kell szorítani a bejegyzést, hogy az a leghatásosabb legyen. A Facebookon hasonló trend uralkodik: 250 karakter alatt maradva 60 százalékkal nagyobb elköteleződést láthatsz viszont, sőt, 66 százalékot is elérhetsz, ha meg tudod vágni a mondandódat 80 karakterig. A kevesebb néha több, nem igaz?

Response-by-facebook062212sk

Apró érdekesség: a Twitteren leggyorsabban növekvő felhasználói csoport az 55-64 éves korosztály, Facebookon és Google+-on pedig a 45-54 évesek azok, akiknek a száma a legnagyobb mértékben nő. Évente több mint 50%-kal bővül az ezekből a csoportokból kikerülők száma, tehát évente másfélszereződik. Néhány év vagy akár hónap múlva már konkrét hirdetések jelennek majd meg, csak és kizárólag ezekre a célcsoportokra irányítva.

Visszatérve a cikk eredeti témájához, az, hogy mit likeolunk, másodlagos kérdés, hiszen ez az egész social media-függőség nem állna fenn, ha nem lenne folyamatosan nálunk a telefonunk. A felnőtt korosztály egynegyede nem tud visszaemlékezni arra, hogy mikor volt utoljára hallótávolságon kívül a telefonjától.További 24% számára elég kevesebb mint 30 perc a mobileszköz nélkül naponta, 23% pedig napi 1 órára teszi le maximum. Így elég nyilvánvalóan látszik: az okostelefonok tulajdonosainak majdnem 75%-a legfeljebb egy órára hajlandó csak kikapcsol(ód)ni naponta. Nem szabad arról elfeledkezni, hogy nem csak akkor elérhető valaki, ha folyamatosan a kezében van a készülék.

social-media-stats-phone

A legújabb jelenség, a „#”, tehát a hashtag sem elhanyagolható. Megjelenése óta főleg Twitteren meghatározó, azonban a Facebook felhasználók egy része is előszeretettel használja. A hashtagekkel ellátott bejegyzések átlagosan kétszer annyi megtekintővel bírnak, mint azok, amelyeknél egy sincs, viszont ha kettőnél többet használ a posztoló, az már 17%-kal csökkenti a nézettséget.

Like, Share & Win!

Szinte már agymosásra emlékeztet, amit művel a felhasználókkal, ha megkérik őket, hogy tegyenek valamit. Tizenkétszer nagyobb eséllyel osztják meg és retweetelik a bejegyzéseidet, ha erre kéred az embereket, viszont ha konkrétan beleírod, hogy „Kattints a Megosztás gombra!”, vagy hogy „Like and Share!”, tehát megjelenik a gomb neve leírva a szövegben, akkor már 23-szor akkora esélyed van arra, hogy megosszák vagy likeolják. Hihetetlen arányt mutat a linkekkel rendelkező posztok megosztásának száma a link nélküliekhez képest is: 86%-kal szívesebben retweetelnek és osztanak meg olyan posztokat, amelyekben van ilyen.

A lehetőségek tárháza a social media világában végtelen, az számít igazán, mekkora odafigyeléssel kerülnek felhasználásra a rendelkezésre álló eszközök. Ha jó időben, megfelelő méretű, figyelemfelkeltő, de mégsem harsány bejegyzést készít az illető, már csak a megfelelő tartalmat kell eltalálnia, és borítékolhatja is a sikert. Figyeljetek oda, mit likeoltok, lássatok a dolgok mögé, hiszen pontosan azért készülnek ezek a bejegyzések, hogy Ti rákattintsatok.

Források:
http://blog.bufferapp.com/10-surprising-social-media-statistics-that-will-make-you-rethink-your-strategy
http://besocial.hu/2013/10/7-hiba-amit-osztonosen-elkovetunk-a-kozossegi-mediaban/
http://tracksocial.com/blog/2012/06/optimizing-facebook-engagement-part-3-the-effect-of-post-length/

Mit posztolsz leggyakrabban Facebookon?

Mindenféle képeket
Állapotfrissítések, idézetek, írásos posztok.
Youtube,Vimeo, egyéb videók.
Myvipem van.
További cikkek
Top