Gazdaság
2018. 10. 10. - Ádám Bánóczki

Snapchat ft. Amazon

 

Napjainkban az okostelefonok és a rajtuk lévő applikációk már olyan ütemben fejlődnek, hogy néha jogosan érezhetjük azt, hogy mi emberek egyre nehezebben vagyunk képesek lépést tartani velük. A Facebookon már többféle reakcióval értékelhetjük az ismerőseink által közzétett posztokat, már az Instagramon is live-olunk, és szerintem mindannyian számtalan olyan dolgot tudnánk még felsorolni, ami ma már teljesen egyértelmű lehet számunkra, de pár évvel ezelőtt még korántsem számított annak. Nincs ez másképp az online hirdetésekkel és vásárlásokkal sem, amik már szintén komoly teret nyertek a különböző applikációkban.

A közösségi médiumokon való hirdetés és vásárlás manapság már nem számít újszerű dolognak, hiszen az egyik legismertebb közösségi felület az Instagram is foglalkozik már egy ideje ezzel. A ,,story” sávban, ahol a felhasználók a vizuális tartalmaikat átmenetileg megoszthatják követőikkel, be-be ékelődnek hirdetések, vagy vásárlási lehetőségként szolgáló tartalmak. A jelentősebb médiumok közül a Pinterestet is bátran kiemelhetjük, amely ugyanígy rendelkezik hasonló szolgáltatásokkal. Annyiban különbözik a szolgáltatás formája az előzőtől, hogy itt a lefotózott dolgainkat tudjuk a szimpla reklámozás helyett akár eladásra is bocsájtani más felhasználók számára.

Nemrégiben került hivatalosan is bejelentésre, hogy egy új formáció, az Amazon és a Snapchat együttműködve próbál egy újszerű online vásárlási formával formabontót alkotni a piacon. Hogyan is fog ez kinézni pontosan? A tervek szerint, ha a felhasználók a készülékeiken belépnek a Snapchat alkalmazásukba, utána a telefonjuk kamerájával bármilyen, a környezetükben lévő tárgyat vagy akár vonalkodót képesek lesznek beolvasni, és ezután megjelenik számukra a tárgy pontos neve, egy kép róla, az átlagos értékelése és az is, hogy jelen pillanatban van-e rá módunk, hogy megtaláljuk az Amazon prémium felületén, a Prime-ban. Ha rákattintunk az adatokat tartalmazó ablakra, ami a szkennelés után válik elérhetővé számunkra, akkor egyből az Amazon hivatalos weboldalán találjuk magunkat, ahol rögtön lehetőségünk is nyílik az adott termék megvásárlására. A hírek szerint kezdetben csak az amerikai felhasználók egy része ismerkedhet ezzel az újszerű funkcióval, de idővel az egész világon szeretnék elterjeszteni fejlesztésüket.

A Snapchatnek egyébként már egy ideje láthatóan komoly szüksége van fejlesztésekre vagy valami formabontóbb funkció megalkotására, ugyanis a hivatalos számok alapján jelentősen sok felhasználót vesztett az elmúlt évek során. A hírbe hozott adatok szerint az applikációnak az előző negyedéves 191 milliós aktív napi felhasználójából mára csak 188-at tudhat magáénak és jelnetős összegektől esik el ezáltal. Reményeik szerint ez az együttműködés lesz az, ami meghozza majd a látogatói sikert számukra, de nyilván mindenkinek időre van szüksége ahhoz, hogy az újfajta funkciókkal megbarátkozzon és beivódhasson az a hétköznapi felhasználásba. Hogy ez az összefogás pontosan milyen pénzügyi háttérrel jár majd, mint az egyik, mint a másik fél számára arról még csak találgatások vannak, de hivatalos részletek még egyik fél oldaláról sem derültek ki.

Annyi viszont már most biztos lehet mindenki számára, hogy ez az egyedi lépés az új formáció részéről nem lesz hétköznapi, és valószínűleg sokan lesznek, akik komoly érdeklődést mutatnak majd utána, de ki tudja meddig tartható fent ez a figyelem. A mai rohamos fejlődésekkel teli világban már mindennapos elvárás a jelentősebb cégekkel és médiumokkal szemben is, hogy folyton újat és formabontót alkossanak, ugyanis ez az egy lehetőségük van arra, hogy piacképesek legyenek és versenyben maradhassanak társaikkal szemben.

 

További cikkek
Top