
Neked vannak még álmaid?
Kisgyermekként hercegnő és űrhajós a jövőbeli terv, majd zsenge iskolásként komolyra fordulnak a dolgok és rocksztár, majd modell a következő álom. Pár év múlva a középiskola padjait koptatva, megfogalmazódik az orvos, valamint a szállodavezető, majd mire választás elé érünk, visszalépünk hármat és maradunk a jól bevált „macskakövön”. Hova lesznek a világot rengető álmok? A komoly megfontolások?
Úgy gondolom, hogy egy embernek sem lehet kifogás az, hogy túl zöldfülű, vagy idős álmai megvalósítására, ha elég kitartó és szorgalmas, bármit elérhet az életben. Igen, bármit. Miért ne lehetne megcélozni a legnagyobb álmot? Szakítani a megszokottal és kitörni az ismeretlenbe? Felfedezni, tanulni és kalandokat keresni?
Miért kell egy adott sablon alapján élni az életet, mikor annyi meg annyi lehetőség vár arra, hogy megismerd?
Sokan halogatják a boldogságot, várva egy időpontig, ami után úgy gondolják, végre kiteljesülhetnek. Legyen ez a diploma megszerzése, egy időpont mikor már elég pénzt tudhatnak a bankszámláikon, vagy éppen egy hitel kifizetése, amelyeknek teljesítése a jövőre nézve valamilyen tehertől való megszabadulást jelentenek. De valóban akkor lesz a megfelelő időpont? Nos, ez koránt sem biztos. Az akadályok jönnek és mennek, majd újra megjelennek.
Mi garantálja azt, hogy ha lesz egy diplomád, lesz munkád? Még inkább mi biztosítja azt, hogy, ha lesz munkád, teljesülnek az elvárásaid? – Te magad.
Követheted a megszokott sablon elvárást, hiszen ez a normális. Azonban, ha nem emelkedsz ki valamivel, nem mutatsz újat, nincs meg benned a „ csakazértis”, a rendszerben csak egy újabb morzsa vagy.
Lehet, hogy néha úgy gondolod, te erre nem vagy képes. Megtettél mindent, akaraterőd messzi földeken csatangol és mégsem látod az eredményét. Azonban ne felejtsd el, hogy ez egy folyamat, amelynek az eredménye nem fog 2 perc után az öledbe huppanni.
Íme, néhány sikersztori a jelenből és a régmúltból, hogy lásd miről is beszélek. Hogy értelmet nyerjenek a szavak és hogy erőt gyűjts álmaid beteljesítéséhez.
Ivánka Katalin – Siker a betonrengetegben
Ivánka Katalinból lehetett volna ügyvéd vagy bíró, azonban ő más utakon evezve találta meg élete értelmét, a betonban. A lány még egyetemista volt mikor megismerkedett a betonnal és annak különféle munkálhatóságával Kanadában, ahol későbbi férje nagybátyjánál dolgozott nyaranta.
Ott vette észre milyen esztétikai élményt jelenthet és milyen újszerű felhasználásai léteznek. Később pedig párjával együtt elkezdtek ötletelni, hogyan tudnának ebből, valamint önmagukból kihozni a maximumot, amely a vevők számára is érdekes lehet. Így született meg az Ivánka Beton Desing. Ezt követőn sorra jöttek a kiállítások, az ügyfelek majd a megrendelések. A vállalkozás ma már nemzetközi elismertségű, amely az igazolja, jól döntött.
Horváth Eszter – Álomcukrászda
Eszter szülei cukrászok voltak és ezt szerették volna átadni lányuknak, azonban ő sosem érzett kellő elszántságot ahhoz, hogy folytassa szülei munkáját. Szülei annál inkább szerették volna, így hát elvégezte a Vendéglátóipari Főiskolát, majd fél évig munkába is állt szüleinél. Majd jött egy lehetőség…Esztert felkérték stylistasszisztensnek, ahol megtalálta számításait.
„Nagyon szerettem a divatszakmát, jó volt harmóniát teremteni. Kiválaszthattam a divatanyag témáját, a stábomat, a modellt, akire azt adtam, amit szerettem volna. Tetszett a sok kihívás, a folyamatos ötletelés, hogy mindig új témákat kellett kitalálni. Olyasmit alkottunk, ami ha nem is volt maradandó, de utat mutatott másoknak.”
Azonban a sors visszaparancsolta őt a vendéglátóiparba. Eszter úgy volt vele, hogy ha már csinálja, csinálja úgy ahogy senki más, vagy ne csinálja sehogy. Így a látvány és ízek harmóniájában, valami egészen egyedit alkotott, ez pedig a Sugar! Shop.
Kyle McDonald – A ház, ami egy gémkapocsba került
A 27 éves kanadai Kyle albérletét szerette volna saját házra cserélni. Gondolt egy merészet és az interneten meghirdette piros gémkapcsát. Elmondása szerint, ez volt az első dolog, amit meglátott maga előtt íróasztalán, így esett a választás a piros gémkapocsra, az ötletet, pedig egy társasjáték adta a „ Nagyobbat és jobbat”, amelynek lényege, hogy az győz, aki a legkisebb dologtól cserével eljut a legnagyobbig. Ez neki az életben is sikerült! A gémkapcsot először egy hal alakú tollra cserélte, azt egy kilincsre, majd pedig egy kempingfőzőre. Ezután egy generátor következett, majd egy úgynevezett buli-csomag, ahol ő lehetett a bárpultos. Ezt egy motoros szánra cserélte, azt egy luxusutazásra. Azt pedig egy fehér furgonra. A sikertörténetet elejétől fogva filmezte.
Coco Chanel – Forradalmi újítása
Coco Chanel, eredeti nevén, Gabrielle Bonheur Chasnel. Igen, Chasnel, mivel kiskorában az anyakönvvezető félreírta nevét, amelyet aztán nem változtatott meg. Így a márka is egy kis elírással van jelen. Chasnelt árvaházi évei után nagynénjei nevelték, majd később pályafutását sanzonénekesnőként kezdte, amely során megszerezte első támogatóját, amellyel beindította első divatüzletét 1908-ban, majd később barátai segítségével 1914-ben megnyitotta első párizsi butikját. Ezt követte 1916-ban a Biarritz-ban nyitott üzletháza, amely 1920-ban Párizsban a Rue Cambon-ra költözött, a Chanel divatház mai helyére.
Úgy tartotta, hogy az elegancia feltétele, az akadálytalan mozgás lehetősége, így hát nemet mondva az akkori kényelmetlen fűzős viseletre, forradalmit alkotott, kényelmes, megfizethető, leegyszerűsített darabjaival, melyekkel gyorsan közkedveltté vált a hölgyek körében. Egyik legmerészebb húzása volt a nadrág bevezetése a nőknek, valamint ő vezette be a divatos rövid női hajat is. Coco a No.5 parfümével alapozta meg gazdagságát, amelyet olyan hírességek reklámoztak, mint Marilyn Monroe.
1938-ban fáradtságra hivatkozva bezárta boltját és visszavonult, majd 1971-ben Ritz hotelbeli lakosztályában hunyt el magányosan.
A Világ tele van kihívással, lehetőséggel és csak arra vár, hogy valaki éljen vele.
Te elég merész vagy ahhoz, hogy adj esélyt az álmaidnak? Elég kitartó vagy, hogy újra és újra felállj és tovább menj?
Hallyu – a koreai hullám
Az 1990-es években útjára indult dél-koreai kulturális jelenség, az úgy nevezett koreai hullám, nemzetközileg ismert nevén hallyu, főképen a helyi populáris kultúra terjeszkedését jelenti. Elsődleges fogyasztói az ázsiai országok, azonban a jelenség egyre nagyobb terjedést mutat Európában és az USA-ban…
Balaton vagy külföld?
Szerencsére idén is elég hamar beköszöntött a strandidő, a hőmérő gyorsan elérte a 30 fokot, ami sokak számára egyértelműen meghozta a kedvet a vízpart mellett való lazításra. Családdal vagy barátokkal mindig jó ötlet egy balatoni nyaralás, de aki igazán kék…
Nyomás alatt nő a pálma – vagy mégsem?
Mindannyian tapasztaltuk már, milyen egy fontos pillanatban teljesen leblokkolni. Sportolók, szónokok, versenyzők, de még dolgozatot író diákok is ismerik a lámpaláz érzését, ami sokszor hosszú napok, hetek, de akár évek munkáját is percek alatt tönkreteheti. Legtöbben az izgulásra, idegességre fogunk…