BGE
2022. 03. 13. - Kata Geszner

Legkárosabb ételeink

Te is gondolkoztál már azon, hogy vajon teljesen egészségesen étkezel-e? Biztosan olyan ételeket eszel, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy hosszú, gondtalan életet élj? Következő cikkemben válaszokat kaphatsz ezekre a kérdéseidre.

Először is meg kell határoznunk, hogy mik azok az ételek, amelyek károsnak számítanak, ez azonban nem egyszerű feladat. Az orvosok és a tudósok abban viszont egyetértenek, hogy azok az ételek, amelyek sok cukrot, szénhidrátot, transzzsírt tartalmaznak, azok hosszútávon árthatnak az emberi szervezetnek, szívproblémákhoz, cukorbetegséghez vezetnek.

Következő cikkemben bemutatom azt a top 5 ételt, amelyet egy egészségtudatosabb élet reményében jobb, ha elkerülsz.

Forráskép megtekintése

Fehér lisztből készült ételek – kenyér, tészta

A finomított szénhidrátokból készült ételek az egyik legártalmasabbak, hiszen amiből készülnek, azok már feldolgozott és minden értékes tápanyagtól megszabadítottak. A finomított lisztből készült ételek, például a tészta vagy kenyér hirtelen megemelik a vércukorszintedet, és olyan hormon szabadul fel, mely gátolja a zsírégetést.

Forráskép megtekintése

Sültkrumpli

Tanulmányok kimutatták, hogy a sültkrumpli a súlygyarapodás fő okozója. A sültkrumpli és más, ehhez hasonló gyorskaják kalória, zsír és szénhidráttartalma az egekben van, cserébe viszont nem ‘táplálnak’ a szó legszorosabb értelmében, hiszen sem vitamin, sem ásványi anyag nincs bennük.

Feldolgozott húsáru

A feldolgozott húsáru nagyon gyakori eleme a táplálkozásunknak. Itt nagyrészt azzal van a probléma, hogy tulajdonképpen nem is vagyunk tisztában azzal, mit fogyasztunk. Például a boltban vásárolt virsli, illetve kolbász tele van olyan adalékanyagokkal, amelyek nagyon károsak az egészségünkre, ezért arra sem árt odafigyelnünk, hogy milyen húsételeket fogyasztunk.

Müzlik, gabonapelyhek

Az egészségtelen müzliket és gabonapelyheket az emberek nagy része egészségesnek gondolja, így rendszeresen fogyasztja, és ezt adja a gyerekeinek is. Ezek nagy része azonban tele van cukorral, liszttel és egy csomó olyan adalékanyaggal, amelyek egyáltalán nem tesznek jót a testednek.

Forráskép megtekintése

Üdítők

Ha valaki szeretne odafigyelni az egészséges életmódra és szeretne helyesen étkezni, annak nem árt arra is figyelni, hogy egy-egy főétkezés mellé milyen italt fogyaszt, hiszen a cukros üdítők és gyümölcslevek rengeteg üres kalóriát tartalmaznak, azaz hizlalnak, de nem táplálnak. A gyümölcslevek, noha egészségesnek vannak álcázva, egyáltalán nem azok. Ezek helyett fogyasszunk inkább vizet, teát vagy legrosszabb esetben édesítőt tartalmazó italokat, hiszen még akkor is jobban járunk, mint cukros változataikkal.

Forráskép megtekintése

Tehát összességében ezek azok az ételek, amelyek a legkárosabbnak mondhatóak. Nyilvánvalóan itt is a mértékletességen van a hangsúly, de ezen felsorolt ételekből semmiképpen nem jó, ha túl sokat fogyasztasz.

További cikkek
Top