BGE
2017. 08. 29. - Kristóf Jacsmenik

“Keress pénzt a neten”

 

Persze, pár kattintást rögtön begyűjtöttem ezzel a címmel, de pont ez a lényege ennek  az egésznek. Hisz, az interneten rengeteg olyan felhasználó van, akiknek nem tűnik fel az ilyesmi és belesétálnak egy banális átverésbe. Ugyan, a  cikk címe adott, de nem a fentebb leírt kattintás alapú átverésekre szeretném felépíteni, hanem inkább arra, hogy  kitartó munkával igenis lehet pénzt keresni az interneten.

Csapjunk is bele!

Gondolom sokatok kacsintgatott már afelé a lehetőség felé, hogy pusztán abból, hogy posztolgat Facebookra vagy Instagramra, -leleményesebbek, akár Snapchatre-, de beszélhetnénk a Twitterről és a Tumblről is (bár ezek népszerűsége nem olyan átfogó hazánkban), pénzt lehet keresni.

Tehát, hogyan is juthatunk el odáig, hogy pénzt lássunk ebből az egészből?

A legfontosabb, hogy elképesztő kitartásra lesz szükséged, de ha ez sem veszi el a  kedved, akkor nyugodtan olvass tovább. Fontosnak vélném megjegyezni, hogy nem ez lesz az a cikk, amit elolvasva milliomos leszel, csupán kedvet szeretnék adni ahhoz, hogy belevágj.

Válassz egy olyan témát, amivel a nap 24 órájában szívesen foglalkoznál! Nem baj, ha sokáig tart, csak legyen átgondolt, elvégre is egy “vállalkozást” készülsz elindítani, amelyet a valóéletben sem túl szerencsés elkapkodni. Választhatsz olyat is, amelyet már mások felfuttattak, esetleg újragondolhatod őket, nem muszáj korszakalkotó ötlettel előállnod. Amint megvan a téma,  jöhetnek a posztok, viszont nem árt felkészültnek lenned, tehát a standup-ot hanyagold. Itt is ki kell állnod  a leendő közönséget elé, ezért mindenképp tervezd meg a posztokat, akár 3-4 héttel előre.  A megosztott tartalomnak kapcsolódnia kell egymáshoz, mivel elég furán jön ki például, ha óriási marhahús imádó vagy és folyamatosan posztolod a hambikat, majd becsekkolsz egy vegán helyről. Lehet, hogy kisarkítottam a dolgot, de hasonló dolgok miatt könnyen elveszthetitek a hitelességeteket.

Témák közül van pár népszerű, amelyek a követők száma alapján rendkívül érdekesek lehetnek. Az egészséges életmódért szabályosan megvesznek az emberek, így az edzéssel,  tudatos étkezéssel kapcsolatos oldalak sok látogatót vonzzanak. A luxussal foglalkozó oldalak szintén milliós követőtábort tudnak generálni, hiszen sokan szeretjük csodálni, hogyan is élnek mások. Ugyanez a helyzet a divattal, elegáns megjelenéssel, hajviselettel foglalkozó oldalakkal is. Nyilván valamiben különlegesebbnek, másnak kell lenni a többi oldaltól, de alapötletnek ezek tökéletesen megfelelnek.

Hogyan szerezzünk követőket?

Talán ez a legnehezebb része az egésznek, mert pénzt nagyságrendileg 5-10 ezer követő után fogunk kapni, és azt sem az Instagramtól, hanem szponzoroktól, márkáktól. Sőt, az is lehet, hogy nem pénzben kapod a fizetséged, hanem  megkeres egy nagyobb gyártó, hogy reklámozd a termékeit xy hashtaggel. Magyarországon kiemelkedőnek számít Kasza Tibi, aki elképesztően jól használja az online marketinget. Eljutott odáig, hogy pár poszt milliós tételekbe kerül a Facebookján (többek között a Riskát, és a Microsoftot is promotálja). Sarka Kata a gyerekeivel feltöltött képekért, amin valamilyen terméket, vagy márkát reklámoz, alaphangon 70 000 Ft-ot kér el. A valóságshow szereplőből rapperré vált Majka, pedig 10 posztért cserébe körülbelül 600 000 Ft-ot kóstál. Fontos megjegyezni, hogy ezek tavalyi információk, valószínűleg azóta, tovább drágultak a megjelenítések, a követőtáborok növekedésével párhuzamosan.

Instagrammon az egyik legkönnyebb követő szerzési módszer, a hashtagek használata. Sokan úgy vélik, hogy az első 1000 követő megszerzése a legnehezebb, utána szinte magától jön a többi. A követő vásárlást a legelején nem feltétlen ajánlom, mivel elég rosszul veszi ki magát, amikor mindenféle arab-kínai profilokról lájkolnak össze-vissza (ezt a lehetőséget akkor érdemes használni, amikor vannak már követőid). A cikkben eddig nem igazán tértem ki a  Snapchatre, hiszen itthon  nem annyira elterjedt a használta. 1-2 cég ismert, akik itthon használják, ilyen a Mindea, vagy az Aréna pláza marketing csapata. Külföldön termék promotálásra, akciókra hívják fel rajta a  követők figyelmét, viszont itt is ugyanolyan nehéz követőket szerezni, hiszen napi több percnyi videó anyagot kell összeállítani. A témaválasztásnál figyelembe kell venni a felhasználók korát is. A Snapchat 15-40 éves kor között nagyon elterjedt, viszont kis hazánkban a felső határ 30 éves korra redukálódik.

Ha esetleg kedvet kaptál ahhoz, hogy belevágj, akkor külföldi weboldalakon próbálj meg körbenézni, rengeteg hasznos tippet és tanácsot fogsz találni!

További cikkek
Top