
Elektromosroller-megosztó: a Lime meghódítja Budapestet?
Újabb közlekedési alternatíva érkezik Budapestre, a Lime elektromosroller-megosztó szolgáltatásával. A tesztüzem nemsokára indul, így már nem sokat kell várnunk, hogy a budapesti utcákon rollerezhessünk. Ha használod a Mol Limo-t, vagy esetleg a Blinkee-t, vagy ha csak szeretsz újdonságokat kipróbálni a közlekedéssel kapcsolatban, akkor ezt a cikket és a Lime-ot Neked ajánljuk!
Mi is az a Lime?
A kaliforniai startup célja és küldetése, hogy az elektromosroller-megosztó szolgáltatásával gyors, egyszerű és fenntartható alternatívát nyújtson a városi közlekedésre. Elektromos rollerjei enyhíthetik a forgalmi dugók, a légszennyezés és a parkolási nehézségek okozta problémákat. A rendszer lényege, hogy a belváros területén elszórt elektromos rollereket okostelefonra letölthető applikációval lehet kölcsönözni, és használat után bárhol leparkolni, egyszóval valamelyest egyszerűbb a használatuk, mint mondjuk a többnyire dokkolást igénylő közbringarendszereké. Paloma Castro Martinez, a Lime nemzetközi kommunikációs igazgatója szerint a cég valódi problémákra nyújt megoldásokat.
Mikortól vehető igénybe?
Castro Martinez szerint hamarosan csatlakoznak Budapest ,,Városok az emberekért” nevű kezdeményezéséhez. Az egyeztetések jelenleg is folyamatosan zajlanak, annak érdekében, hogy a közösségi szolgáltatás minél előbb megfeleljen hazánk szabályozásainak. „Bízom benne, hogy egy év múlva ilyenkor sok embert láthatunk Budapest utcáin Lime e-rollerekkel közlekedni, és szolgáltatásunk ennek a dinamikusan fejlődő városnak szerves része lesz” – mondta még el Paloma Castro Martinez a bevezetés várható időpontja kapcsán.
Hogyan működik?
Véleményem szerint a világszerte több, mint 100 városban jelenlévő rollerek használata eléggé egyszerű, így a szolgáltatás célközönsége nem feltétlenül korlátozódik csupán a fiatalabb korosztályra. A Lime e-rollerjei beépített GPS rendszerrel és automata zárszerkezettel vannak felszerelve. A felhasználóknak csupán annyi dolguk van, hogy letöltik okostelefonjukra a cég alkalmazását, majd pedig regisztrálnak. Az applikáció segítségével könnyedén megtalálhatják a hozzájuk legközelebbi, szabad e-rollert, amelyet mobiljuk segítségével oldhatnak fel, vagy foglalhatnak le egy rövidebb időre. A dokkolóállomások nélküli működés azt jelenti, hogy a felhasználók így gyakorlatilag bárhol felvehetik vagy letehetik a rollereket, ami kifejezetten nagy előnynek mondható. A Lime e-rollerjei 25 km/órás maximum sebességre képesek, tölthető akkumulátorral működnek, amivel egy feltöltéssel nagyjából 30-50 kilométert képesek megtenni. Minden városban a helyi csapat tartja karban a járműflottát, ők gyűjtik be éjjelente a rollereket, amelyeket a töltőállomásokon fel is töltenek, hogy reggelre újra használatra készen várják a Lime-ozókat. Egyetlen hátrányként vagy negatívumként csupán azt lehet kiemelni, hogy mivel a rollereket bárhol le lehet tenni, San Francisco és a többi kísérleti terep nagyváros utcáin nem csak a mozgásban lévő, hanem a leparkolt rollerek is gondot jelentenek, hiszen az embereknek kerülgetniük kell azokat.
Mennyibe fog kerülni?
Az USA-ban 1 dollár a roller feloldása, és 15 cent minden egyes perc, minálunk 250 Ft lesz az alap és 50 Ft a percdíj, ha hinni lehet az applikációban, a bemutató alatt fellelhető információknak. Fontos kiemelni, hogy ezek még nem a hivatalos összegek, tehát ez változhat.
A Lime jelene
A cég, mint már említettem, több, mint 100 városban jelen van világszerte. A Lime 2017-es indulása óta szerves része Európa fontos nagyvárosainak, Varsótól Bécsig, Zürichtől Berlinig. A cég célja a városi élet és a városi közlekedés megváltoztatása, illetve környezetbarátabbá tétele. Felhasználói – világszerte öt kontinensen, csak Európában több mint 20 országban – eddig 26 millió Lime utazást bonyolítottak le. A startup központja Kaliforniában van, legutóbb február elején kapott 310 millió dolláros támogatást, alapítása óta pedig 765 millió dolláros befektetésnek örvendhetett a társaság. A neves Andresssen Horowitz is ott van az angyalbefektetői között, így a fejlődéshez szükséges tőke és befektetői háttér a cég rendelkezésére áll.
Összegezve tehát, egy izgalmas újdonság tűnt fel a láthatáron, amely szerintem mindenképpen több előnyt, mint hátrányt hordoz jelen formájában is. Sokak szerint azonban ez a fajta eszköz és szolgáltatásforma még nem eléggé kiforrott, illetve az is kérdéses egyesek számára, hogy a Mol Limo, a GreenGo, a Blinkee és a Mol Bubi mellett szüksége van-e egy újabb, ilyen jellegű szereplőre Budapest utcáin.
Mindenesetre, én nyugodtan ajánlom mindenkinek, aki érdeklődik az ilyesfajta újdonság iránt, hogy amint lehetőség adódik rá, próbálja ki az e-rollerezést, akár a macskaköves, vagy éppen repedezett budapesti utcákon és tereken.
A Terra Luna-botrány a kriptopiacon
Amikor kriptovalutákról van szó, kétféle emberrel találkozhatunk: a bizakodókkal és a kételkedőkkel. Az elmúlt hónapokban, hetekben nagy valószínűséggel az utóbbiak tábora erősödött, hiszen október óta egy lefele ívelő trendben találhattuk magunkat, aminek a szomszédunkban zajló háborús helyzet okozta rossz pénzügyi…
Casanova: a férfi a név mögött
Casanova – a név már szinte szállóigévé vált, viccelődve hívjuk így barátainkat, akik épp csak meghódították álmaik hölgyét – de a jelentés a név mögött szinte eltűnt, fejünket törve próbáljuk előidézni ki is lehetett a név mögött, egyáltalán valóságos volt-e,…
A 44 milliárd dolláros üzlet
Valószínűleg már mindenki olvasta, hogy a világ egyik, ha nem a leggazdagabb embere, a Tesla tulajdonosa, Elon Musk minden bizonnyal meg fogja vásárolni a világ egyik legjelentősebb közösségi oldalát, a havi 430 millió aktív felhasználóval rendelkező Twittert. Az ár elképzelhetetlenül…