Közérdekű
2022. 06. 26. - Kata Geszner

Balaton vagy külföld?

Szerencsére idén is elég hamar beköszöntött a strandidő, a hőmérő gyorsan elérte a 30 fokot, ami sokak számára egyértelműen meghozta a kedvet a vízpart mellett való lazításra. Családdal vagy barátokkal mindig jó ötlet egy balatoni nyaralás, de aki igazán kék vízre és pálmafákra vágyik, annak irány külföld. Nagyon sok érv szól mindkettő mellett, ebben a cikkben megpróbálom összegyűjteni a legfontosabbakat.

Elmentünk Nyaralni! :-) | RILI CLUB Ride For Life Club – Autós és motoros  biztonságtechnika képzések

Balaton

Egyértelmű, hogy egy balatoni nyaralásnak számos előnye van. Az ismerős terepen nyugodtan átadhatjuk magunkat a pihenésnek, nincsenek nyelvi akadályok és nagy távolságok. A Balaton látványa, a hekk, a lángos, a parton árult főtt kukorica és a vízibiciklik mindenkiben nosztalgiát ébresztenek, ha pedig gyerekekkel utazunk, fantasztikus élmény közösen is átélni mindazt, amit gyerekként már egyszer megtapasztaltunk. A Balaton igazán családbarát úti cél, hiszen az ország bármely részéről könnyen és gyorsan megközelíthetjük. Emellett fontos megemlítenünk, hogy a baráti összejövetelek, bulik helyszínének is megfelelő lehet egy siófoki nyaraló, ugyanis az Aranypart szórakozóhelyeiről szerintem mindannyiunknak vannak már szép emlékei. A Balaton térsége rendkívül változatos: a borvidékek, a különböző szállások, strandok és programok között bárki megtalálja a kedvére valót, ha pedig városnézésre vágynánk, könnyedén kiruccanhatunk a közeli településekre. Ha idén úgy döntünk, hogy belföldön nyaralunk, azzal a hazai idegenforgalmat támogatjuk, és fontos szempont lehet, hogy nem kell aggódnunk az országok közötti beutazási szabályok miatt sem.

Külföld

Miért válasszuk a tengert? Egy tengerparti nyaralás mindenki számára életre szóló élmény: a vakítóan kék tenger, a mesés, homokos partok és a szikrázó napsütés egy pillanat alatt elfeledteti velünk az elmúlt hónapok megpróbáltatásait. Akármilyen járművel indulunk útnak, már maga az utazás is felér egy kalanddal, amelyet a kisebbek és a felnőttek is ugyanúgy élveznek. Egy másik országban kiszakadhatunk a hétköznapok mókuskerekéből: új nyelveket, kultúrákat és ételeket ismerhetünk meg, mesés épületeket és városokat láthatunk, így merőben más élményeket szerezhetünk, mintha belföldön utaznánk. A barátokkal való utazás során egy új kultúra felfedezése semmivel össze nem hasonlítható élményekkel gazdagítja az embert. Azonban amellett se menjünk el szó nélkül, hogy anyagi szempontból nem biztos, hogy jelenlegi gazdasági helyzetünkben belefér a családok számára egy külföldi nyaralás. Aki viszont jó előre tervez és kifog egy kedvező lehetőséget vagy kempingbe megy, annak semmiképpen sem érdemes elszalasztania egy tengerparti nyaralást.

A 10 legjobb hely Olaszországban | Látványosságok

Nem utolsó sorban a pénztárcánk is közbeszól egy nyaralás megtervezése kapcsán. Mint már említettem, ki lehet fogni nagyon jó külföldi ajánlatokat is, aki azonban biztosra szeretne menni annak egyértelműen a Balaton lesz idén a nyaralás helyszíne. A Magyar Tengernél főleg akkor van szerencsénk, ha esetleg van ismerősünk, családtagunk, rokonunk, aki tud segíteni nekünk, és így nem kell annyira sokat költenünk a szállásra.

Akár a Balatonra utazunk, akár egy külföldi nyaralást célzunk meg, a lényeg az, hogy olyan emberekkel menjünk, akiket szeretünk és próbáljuk meg egy rövid időre teljesen elengedni minden otthoni problémánkat, csak élvezzük az utazást.