
Az egyetemisták megmentője egyenesen Magyarországról – A Hell Energy vállalat
Egyetemistaként Te is biztosan észrevetted már, hogy vizsgaidőszakban, vagy a ZH hét előtt gyakran megemelkedik a napi koffeinbeviteled – egész nap kotyog a kávéfőző és naponta háromszor jársz a kisboltba energiaitalért. Kevesen tudják, hogy az ország egyik kedvenc koffeintartalmú üdítőitala, a Hell, magyar termék. Mai cikkünkben az Európa szerte is egyre inkább elterjedt itallal foglalkozunk.
A vállalatról
A Hell Energy alig több mint tíz éve, 2006-ban indult családi vállalkozásként – amelyből aztán „családi multi” lett, és továbbra is teljes mértékben magyar tulajdonban van. Két testvér alapította, akik azóta is tevékenyen részt vesznek a napi munkálatokban. A Hell három éven belül piacvezetővé vált Magyarországon, köszönhetően remek ízének és jó ár-érték arányának. A cég ezt követően komoly beruházásba fogott, ekkor került a (korábban bértöltéssel megvalósuló) gyártás Magyarországra. A palackozó üzem Szikszón működött, majd 2017-ben elkészült a saját gyár (Quality Pack Zrt.), mely napi 4,5 millió dobozt képes megtölteni. Segítségével a hazai piacon kívül közel 50 országot szolgálnak ki.
2011-ben alapították meg az M.L. Energy Kft-t, amely a Hell mellett új márkákat (XIXO, Swiss) is forgalmaz. A Hell Energy önálló irodákkal rendelkezik Magyarország és Románia mellett Oroszországban, Cipruson, illetve Brazíliában is. Mostanra 9 országban piacvezető, többek között Romániában, Bulgáriában, Görögországban, Cipruson, Horvátországban és Azerbajdzsánban is. Az ital töretlen népszerűségének egyik fő oka, hogy rengeteg ízben elérhető: mára az eredeti tutti-frutti ízesítés mellett többek között almás, szőlős, fehér barackos, kiwis és cola ízű termékek is megvásárolhatók, ráadásul egyre több íz jelenik meg cukormentes változatban is.
Marketing
A vállalat 2009-ben kétéves szponzori szerződést kötött az AT&T Williams Formula-1 csapatával, így első magyar cégként léphetett be a Forma-1 világába. A nemzetközi marketing jelenleg a drift versenyekre koncentrál, emellett Magyarországon aktív az autó- és motorsport és a technikai sportok szponzorálásában, sőt, az utóbbi években bővült a támogatottak köre olyan sportágakkal, mint a judo és a jégkorong. A Hell célja a tehetséges, fiatal sportolók felkarolása, ezért minden évben összeállítja versenyzői csapatát, mely tagjainak megteremti a szükséges hátteret a kiváló eredmények eléréséhez.
A cég marketing részlege újabb mérföldkőhöz ért az idei évben, amikor is sikerült megegyezniük a világhírű hollywoodi színésszel, Bruce Willis-szel. Az akciófilmsztár idén tavasszal szerződött a hazai céggel, azóta a Hell reklámarcának mondhatja magát. Az első félperces vetítés április 2-án került képernyőre a világ több országában. A tévé mellett a social mediában, utcai plakátokon és üzletekben is találkozhatunk a filmsztár arcával.
A cég marketingigazgatója, Pantl Péter szerint a márka erőt, lendületet, dinamizmust képvisel és garantálja a magas minőséget. Ezen értékeket megtestesítő reklámarcra volt szükség – így esett a választás Bruce Willisre, aki világszerte ismert és a neve garanciát jelent a legjobb termékekre. A reklámfilm ötlete egy saját koncepció nyomán valósult meg. Kizárólag a színészre és a termékre koncentrál, elhagyva az energiaitalokhoz gyakran kapcsolt sztereotípiákat, mint például a gyors autók, a versenyzés vagy a bulizás.
A film hosszú egyeztetést, levelezést követően idén januárban került felvételre New Yorkban. Több mint 40 fős stáb dolgozott a Hell marketingeseivel, a forgatás 10 órát vett igénybe. A reklámban Bruce elmondja, hogy régebben kávét ivott, de mostanra már a Hellre esküszik, amely egyébként valóban ízlett a sztárnak, a forgatás alatt több dobozzal is elfogyasztott belőle.
Díjak, elismerések
A vállalat World CSR Díjat nyert 2016-ban az indiai rendezésű World CSR Congress-en. Ezt a díjat 2012 óta ítélik oda évente olyan vállalatoknak, amelyek kiemelkedően sokat tesznek a fenntarthatóságért. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és a korábbi években olyan óriásvállalatok szerepeltek a díjazottak között mint a Coca-Cola, a Johnson&Johnson, vagy a Mastercard. A magyar cég folyamatos technológiai fejlesztéseinek, beruházásainak, innovációjának köszönhetően kapta meg az elismerést. Egyik legfontosabb újításuk a könnyebben (köröm helyett ujjbeggyel) nyitható aludoboz, melyet a piacon elsőként vezettek be.
A Hell újabb nívós díjat hódított el idén: Az ACQ Global Awards egyik díjazottjaként az év gyártó vállalatának választották Európában. Az ACQ5 nevű, angol vezető vállalati magazin minden évben díjazza a kiemelkedő cégeket, szervezeteket és magánszemélyeket a világ minden tájáról. Online felmérést végez, ennek eredményei alapján választják ki a nyerteseket a szerkesztők.
Nem csak ezen elismerések bizonyítják a hazai cég sikerét. A Hell Energy Kft. évről évre növekedést ér el forgalomban, adózás előtti és adózott eredményben, illetve dolgozói létszámban. A vállalat majdnem 34 milliárd forintos nettó árbevétellel büszkélkedhet.
Lassan itt a december és vele a vizsgaidőszak is. Ha megszomjaznál vagy elfáradnál a tanulásban, már tudod, ha a Hell-t választod, nem csak a vizsgák sikerét, de a magyar gazdaságot is támogatod.
Forrás: Wikiépédia, MLEnergy
Balaton vagy külföld?
Szerencsére idén is elég hamar beköszöntött a strandidő, a hőmérő gyorsan elérte a 30 fokot, ami sokak számára egyértelműen meghozta a kedvet a vízpart mellett való lazításra. Családdal vagy barátokkal mindig jó ötlet egy balatoni nyaralás, de aki igazán kék…
Nyomás alatt nő a pálma – vagy mégsem?
Mindannyian tapasztaltuk már, milyen egy fontos pillanatban teljesen leblokkolni. Sportolók, szónokok, versenyzők, de még dolgozatot író diákok is ismerik a lámpaláz érzését, ami sokszor hosszú napok, hetek, de akár évek munkáját is percek alatt tönkreteheti. Legtöbben az izgulásra, idegességre fogunk…
Kolodko minijei
Az ukrán származású szobrász, Kolodko Mihály (Mykhailo Kolodko) művészetével lépten nyomon találkozhatunk akár egy rövid fővárosi séta alkalmával is, hiszen Budapest szerte 28 miniatűr alkotását helyezte már el a legkülönbözőbb helyszíneken, amikhez nemrégiben érkezett öt újabb szobra, amik Budán lelték…