BGE
2018. 12. 07. - Hegyi Péter

Az egyetemisták megmentője egyenesen Magyarországról – A Hell Energy vállalat

 

Egyetemistaként Te is biztosan észrevetted már, hogy vizsgaidőszakban, vagy a ZH hét előtt gyakran megemelkedik a napi koffeinbeviteled – egész nap kotyog a kávéfőző és naponta háromszor jársz a kisboltba energiaitalért. Kevesen tudják, hogy az ország egyik kedvenc koffeintartalmú üdítőitala, a Hell, magyar termék. Mai cikkünkben az Európa szerte is egyre inkább elterjedt itallal foglalkozunk.

A vállalatról

A Hell Energy alig több mint tíz éve, 2006-ban indult családi vállalkozásként – amelyből aztán „családi multi” lett, és továbbra is teljes mértékben magyar tulajdonban van. Két testvér alapította, akik azóta is tevékenyen részt vesznek a napi munkálatokban. A Hell három éven belül piacvezetővé vált Magyarországon, köszönhetően remek ízének és jó ár-érték arányának. A cég ezt követően komoly beruházásba fogott, ekkor került a (korábban bértöltéssel megvalósuló) gyártás Magyarországra. A palackozó üzem Szikszón működött, majd 2017-ben elkészült a saját gyár (Quality Pack Zrt.), mely napi 4,5 millió dobozt képes megtölteni. Segítségével a hazai piacon kívül közel 50 országot szolgálnak ki.

2011-ben alapították meg az M.L. Energy Kft-t, amely a Hell mellett új márkákat (XIXO, Swiss) is forgalmaz. A Hell Energy önálló irodákkal rendelkezik Magyarország és Románia mellett Oroszországban, Cipruson, illetve Brazíliában is. Mostanra 9 országban piacvezető,  többek között Romániában, Bulgáriában, Görögországban, Cipruson, Horvátországban és Azerbajdzsánban is. Az ital töretlen népszerűségének egyik fő oka, hogy rengeteg ízben elérhető: mára az eredeti tutti-frutti ízesítés mellett többek között almás, szőlős, fehér barackos, kiwis és cola ízű termékek is megvásárolhatók, ráadásul egyre több íz jelenik meg cukormentes változatban is.

Marketing

A vállalat 2009-ben kétéves szponzori szerződést kötött az AT&T Williams Formula-1 csapatával, így első magyar cégként léphetett be a Forma-1 világába. A nemzetközi marketing jelenleg a drift versenyekre koncentrál, emellett Magyarországon aktív az autó- és motorsport és a technikai sportok szponzorálásában, sőt, az utóbbi években bővült a támogatottak  köre olyan sportágakkal, mint a judo és a jégkorong. A Hell célja a tehetséges, fiatal sportolók felkarolása, ezért minden évben összeállítja versenyzői csapatát, mely tagjainak megteremti a szükséges hátteret a kiváló eredmények eléréséhez.

A cég marketing részlege újabb mérföldkőhöz ért az idei évben, amikor is sikerült megegyezniük a világhírű hollywoodi színésszel, Bruce Willis-szel. Az akciófilmsztár idén tavasszal szerződött a hazai céggel, azóta a Hell reklámarcának mondhatja magát. Az első félperces vetítés április 2-án került képernyőre a világ több országában. A tévé mellett a social mediában, utcai plakátokon és üzletekben is találkozhatunk a filmsztár arcával.

A cég marketingigazgatója, Pantl Péter szerint a márka erőt, lendületet, dinamizmust képvisel és garantálja a magas minőséget. Ezen értékeket megtestesítő reklámarcra volt szükség – így esett a választás Bruce Willisre, aki világszerte ismert és a neve garanciát jelent a legjobb termékekre. A reklámfilm ötlete egy saját koncepció nyomán valósult meg. Kizárólag a színészre és a termékre koncentrál, elhagyva az energiaitalokhoz gyakran kapcsolt sztereotípiákat, mint például a gyors autók, a versenyzés vagy a bulizás.

A film hosszú egyeztetést, levelezést követően idén januárban került felvételre New Yorkban. Több mint 40 fős stáb dolgozott a Hell marketingeseivel, a forgatás 10 órát vett igénybe. A reklámban Bruce elmondja, hogy régebben kávét ivott, de mostanra már a Hellre esküszik, amely egyébként valóban ízlett a sztárnak, a forgatás alatt több dobozzal is elfogyasztott belőle.

Díjak, elismerések

A vállalat World CSR Díjat nyert 2016-ban az indiai rendezésű World CSR Congress-en. Ezt a díjat 2012 óta ítélik oda évente olyan vállalatoknak, amelyek kiemelkedően sokat tesznek a fenntarthatóságért. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és a korábbi években olyan óriásvállalatok szerepeltek a díjazottak között mint a Coca-Cola, a Johnson&Johnson, vagy a Mastercard. A magyar cég folyamatos technológiai fejlesztéseinek, beruházásainak, innovációjának köszönhetően kapta meg az elismerést. Egyik legfontosabb újításuk a könnyebben (köröm helyett ujjbeggyel) nyitható aludoboz, melyet a piacon elsőként vezettek be.

A Hell újabb nívós díjat hódított el idén: Az ACQ Global Awards egyik díjazottjaként az év gyártó vállalatának választották Európában. Az ACQ5 nevű, angol vezető vállalati magazin minden évben díjazza a kiemelkedő cégeket, szervezeteket és magánszemélyeket a világ minden tájáról. Online felmérést végez, ennek eredményei alapján választják ki a nyerteseket a szerkesztők.

Nem csak ezen elismerések bizonyítják a hazai cég sikerét. A Hell Energy Kft. évről évre növekedést ér el forgalomban, adózás előtti és adózott eredményben, illetve dolgozói létszámban. A vállalat majdnem 34 milliárd forintos nettó árbevétellel büszkélkedhet.

Lassan itt a december és vele a vizsgaidőszak is. Ha megszomjaznál vagy elfáradnál a tanulásban, már tudod, ha a Hell-t választod, nem csak a vizsgák sikerét, de a magyar gazdaságot is támogatod.

Forrás: Wikiépédia, MLEnergy

 

További cikkek
Top