BGE
2017. 10. 04. - Kristóf Jacsmenik

A nyuszi legendája

 

Ki ne hallott volna a Playboy újságról és Hugh Hefnerről, a magazint talán nem kell bemutatni senki számára, azonban Hugh bácsiról szerintem érdemes lenne megemlékeznünk, hiszen mégiscsak egy elég ikonikus márkát alakított ki, és tetemes vagyonnal rendelkezett.

91 éves korában halt meg, 60 évvel fiatalabb felesége nem örökölhet semmit a vagyonából. Marilyn Monroe mellé temetik majd el. Elsőre talán ez furcsa lehet, de a Playboy magazin első címlapján (1953) Monroe szerepelt, ezért is vásárolhatta meg Hefner évekkel ezelőtt a mellette lévő sírhelyet.


Hefnernek anno kb. 600 ropogós amerikai dollár volt a zsebében, arra, hogy elindítsa útjára a Playboy-t. Édesanyja segítségével, és banki kölcsönből tudta fedezni az első szám megjelenését. Mondanom sem kell, hatalmas siker lett, az első Marilyn Monroe-os magazinból több mint 50 000 db kelt el.  A Playboy a 60-70-es években már kb. 7 000 000 előfizetővel rendelkezett havonta. Itt már nem csak a magazin gyártás volt az egyetlen terület, megjelentek az első kaszinóik és szórakozóhelyeik.

Az eladások szép lassan csökkenni kezdtek, ekkor a Playboy már sztárokkal jelent meg a magazinban, ez újabb löketet adott. 1999-ben Hefner-é volt a Playboy 71%-a, amely akkoriban 399 millió dollárt jelentett.  Ami azt jelenti, hogy Hefner elég jó kis céget hozott létre, mondhatjuk, hogy a meztelen nőknek köszönheti a sikerét, azonban olyan neves írók írtak cikkeket a magazinba, mint például Stephen King. Egyesek a Playboyt Amerika egyik legjelentősebb társadalomformálójának gondolják, nyilván ehhez hozzá kell tenni, hogy a magazin akkor volt a legnépszerűbb, amikor tombolt a hippi-korszakban a szexuális forradalom.

Az internet megjelenésével kezdődött meg Hefner szeretett vállalkozásának hanyatlása. Az elsődleges bevételt a magazin jelentette, azonban az interneten bizonyos torrent oldalakról bárki szabadon letölthette., ezért új területekre merészkedtek és ahelyett, hogy a magazin eladásokra koncentráltak volna, inkább a Playboy Nyuszi licenszdíjait értékesítették, és még sorozatot is indítottak a „Playboy villa lányai” címmel, amely még hazánkban is TV képernyőre került. A sorozatról érdemes tudni, hogy 1971-ben vásárolta a villát Hefner. Sajnos a halála előtti években annyira megszorult a vállalat, hogy még a villát is eladta 100 millió dollár értékben, de annyit kikötött, hogy haláláig az Ő tulajdona marad és ott élheti életét.

Az ikonikus villa rengeteg partinak adott helyet, Hefner lányokat költöztetett maga mellé, akik pénzt kaptak azért, hogy ott éltek, további részletekbe nem mennék bele, több negatív nyilatkozat is megjelent, hogy mik történtek a villa falain belül, amik számunkra nem érdekesek.

Zárásképpen, Hefnernek 43 millió dollárja maradt, amely a gyermekei között lesz felosztva. Az utolsó években, 2013-ban és 2014-ben veszteséges volt a Playboy Enterprises. Olyan hajmeresztő dologgal is próbálkoztak, hogy meztelen képek nélkül is tudnak sikeresek lenni. Ez az ötlet hamar befuccsolt. Mindenesetre Hugh Hefner maradandót alkotott, hiszen óriási vállalatot épített fel, amelyet a világ csaknem összes pontján felismernek a galléros nyuszi logójáról.

További cikkek
Top