Közérdekű
2019. 12. 12. - Ádám Katona

“Hallod Tess, engem kövess, ne az álmaid!”

 

Mikor volt ez az egész Instagram & influencer feat. Youtube X Kasza Tibi kollaboráció nem is olyan régen, akkor könyököltem bele ebbe az influencer jelenséggel foglalkozó témába. Nem is igen foglalkoztatott eddig a dolog isten lássa lelkem.

Na, nem fogok kamuzni, mikor anno valahol az éterben láttam a kérdést, hogy mennyit nézegeted egy nap az Instagramot, kicsit majdnem sikerült szégyenbe raknom magam, hogy Damn, én fixen 4 óra + . Mondjuk nem tudom be hátránynak, ebből is tanulhat az ember ezt azt. Minden nap csorgathatod a nyálad a Kardashian lányokra, konstatálhatod, hogy milyen gyönyörű Ferrarid nem lesz soha, vagy flashelhetsz a Gennyes Csecsemő világi posztjain, hogy ma épp milyen tini került detoxba a Lafi – Kobra szent kombótól.

De visszakanyarodván erre a nemes hivatásra, nekem sajnos a lábam is ökölbe van ettől a jelenségtől. Tudom, a Szuprím nem néz ki jól a vidéki paraszton, úgyhogy kell a halászbá$tya a háttérbe, meg a fürdő majom maszk a pofira. De nah, kegyetlen menő, mer’ a Triple S nevezetű lábkonténer 300 Euro.

Óriási piaci potenciál rejlik benne, mert mindent csak a hashtag mozgat, és minden nagy márka rájött, hogy az Instán már saját hirdetést sem kell fizetnie, hogy rendszeresen feltűnjön, elég ha szponzorál valakit, akinek a neve mellett ott van a 10k+.

Valamelyest viszont mégis csak lehet azonosulni némelyikükkel, hiszen az én stílusom sem feltétlen az szalagról lejött, és New Yorkeren nevelkedett rózsafüzéres Dzsudzsák Bazsih. Habár sajnos tény, hogy nekem nem fizet egyenlőre ruhák hordásáért senki, szóval ha valaki ezt látja, és invesztálna belém, az keressen meg. (Meg kövess be Instán, legyen 10K pls.)

Ez már egy jelenség, és olyan óriásira nőtte magát, hogy ebből meg lehet élni. A Youtube, az Insta, a Facebook, vagy bármely blog üzemeltetése már kulcs lenne a sikerhez?
Ma már nem kell óriási plakátokat kibérelni, hogy kitedd a logódat. Elég hozzá pár újonnan jött, vagy akár (ha többre is futja a zsebedből) már rég befutott sztárnarancsot előkapni, és kész is van a varázslat. Pedig ez semmi woodoo, egyszerű pszichológia. Ha valakit sokra tartanak, azt követni fogják. (Hisz az influencer, mint kifejezés pontosan erre utal.) Elég egy pár jól eltalált kép, egy ismert küllem, egy talán nem is ismert logó, és máris garantálhatóvá válik a siker.

Én sem vagyok maga a szentírás, ha valami megtetszik, akár képen, akár valakin, akkor az hamar wishlist-re kerül. De olyan szinten elpofátlanodott ez a műfaj, hogy már sokszor ezt a fajta vásárlási vágyat sem érzem…
…csak hányingert, de azt nem is kicsit.

 

Egy szó, mint száz, szerintem én is fixen bepróbálom ezt a műfajt, mert az egyetem mellett lusta vagyok dolgozni, feszengeni meg ingyen cuccokban a legjobb. Bár láttam már olyan tagot is, aki az arcára varratta az RTM logót. Igen, a miszterbaszta RTM logóról beszélek. Lassan kifut a világ az ötletekből, hisz nagy az isten állatkertje, de az előző delikvens mondjuk szerintem ahhoz is hülye, hogy kitaláljon a kapun, hiába van nyitva.

Végszó gyanánt csak ennyit szeretnék hozzűfűzni:

További cikkek
Top