Gazdaság
2019. 03. 12. - Márkus Bálint

Hol tart most az influencer marketing?

Az influencer marketing alapvető lényege, hogy befolyásos vagy ismert embereken keresztül próbálják a közönséget közelebb hozni egy adott termékhez. Ebben a folyamatban is a legnagyobb erővel a közösségi média bír. Az emberek ugyanis felfigyelnek arra, ha egy híresség próbál valamit eladni, mert a szóban forgó termék a vevő szerint csak jó lehet, főleg, ha azt egy véleményvezér hirdeti.

Az utóbbi években az influencerek alkalmazása a piacon nagyon elterjedt. Ez tökéletesen igazolható azzal a statisztikai adattal, hogy az elmúlt egy évben több, mint háromszorosára nőtt a Google keresések száma erre a kifejezésre. Olyannyira elterjedt ez a fajta közönségmozgató erő, hogy a hagyományos reklámok sokkal inkább háttérbe szorultak, ugyanis a marketingcégek felismerték, hogy ezzel a módszerrel sokkal hatásosabban és gyorsabban fel lehet kelteni az emberek érdeklődését. Alapvetően a folyamat úgy indult el, hogy a marketingcégek rájöttek, hogy mennyivel egyszerűbb ha egy médiában ismert személlyel próbálják eladni a terméküket, ugyanis az sokkal hitelesebb, mint egy számunkra ismeretlen ember véleménye.

Az influencer marketing alkalmazása alapvetően nagyon egyszerű, egyetlen dologra van szüksége az embernek: minél nagyobb követőtábor a közösségi médiák felületén és ha ez megvan, onnantól roppant egyszerűen lehet a tömeget irányítani és arra ösztönözni, hogy a te általad hirdetett terméket válasszák.

Az influencer marketing platformjai:

Gondolom sokak számára nem túl nagy meglepetés, hogy az első helyen az Instagram áll. Az utóbbi években nagyon megnőtt az applikáció felhasználóinak száma, mivel kezelése nagyon egyszerű és nem csak magánszemélyként, de akár vállalkozásként is megjelenhetünk ezen a platformon. Nem csoda, hogy az Instagram egyik legnagyobb követőszámával rendelkező Kylie Jenner is közönségét kihasználva építette fel saját vállalkozását. A napokban megjelent egy hír, miszerint a közel 130 millió követővel rendelkező fiatal híresség a valaha volt legfiatalabb úgynevezett “self-made” dollármilliárdos – közölte le a Forbes magazin. A dobogó második fokán a Youtube áll. Azt hiszem ezt a platformot sem kell bemutatni, ma már szinte minden internethasználó rákattint pár videóra egy átlagos nap során. A Youtube-on a vloggerek szponzorációk segítségével reklámoznak, ami annyit tesz, hogy egy adott cég ingyen terméket kínál az adott videósnak azért, hogy az bemutassa vagy megemlítse, ezzel figyelmet irányítva a termékre. Alapvetően minden olyan platformot, amelyet állandó jelleggel figyelemmel kísérnek, eszközként lehet használni, a siker pedig abban rejlik, hogy mekkora követőtábort tud magának szerezni az ember.

Miért most lett ekkora szerepe az influencereknek?

Azzal, hogy a világunk ilyen mértékben digitalizálódott, sokkal nagyobb hangsúly helyeződik az internetre, vagy akár a televíziózásra, mert egyszerűen kényelmesebb megnézni egy videót, mint elolvasni egy újságot. Az állandó online felületen megjelenő hirdetések pedig azt a célt érik el, hogy az ember akaratán kívül is belebotlik egy-egy reklámba, ezt gyakorlatilag minden médiában tapasztaljuk. Másrészt pedig az emberek már sokkal inkább mások tanácsaira hivatkoznak és ehhez ki más lehetne hitelesebb, mint egy modell, egy divattervező, egy zenész vagy akár egy sportoló. Szóval az emberek azért követnek mindent, ami kedvenceikkel történik, mert úgy érzik, hogy azzal, hogy ugyanazokat az ételeket fogyasztják, ugyanazokat a ruhákat viselik, vagy ugyanazokat a sminkeket használják, ők is akkora sikernek örvendhetnek majd, mint világunk legnagyobb hírességei.

Miért éri meg a cégeknek az influencerek megkeresése?

Tegyük fel, hogy egy cég megbízik egy vloggert azzal, hogy a termékükről készítsen egy két perces videót, és ezért egy viszonylag nagy összeget kap. Ez azért éri meg a cégnek, mert a közösségi média hatására nagy mértékben megnő a vállalat forgalma, amiből nem csak visszatérül az a pénz, amit a reklámért fizettek, de akár egy sokkal nagyobb profit termelődhet számukra, ez pedig mind a két felet elégedettséggel tölthet el.

További cikkek
Top