BGE
2019. 04. 05. - Kovács Tímea

Budapest Central Europian Fashion Week (BCEFW)

 

 A Budapest Central Europian Fashion Week (BCEFW) közép-európai régió egyik legnívósabb divateseménye, ami rendszerint két alkalommal, tavasszal és ősszel kerül megrendezésre. Idén március 29-31. között került rá sor a Várkert Bazárban. Számos újdonságokkal színesítve, izgalmas side-eventekkel, magyar és nemzetközi designerekkel, fiatal tehetségek megismertetésével és szakmabeli cégek együttműködésben mutatták be a 2019/2020-as őszi-téli kollekciókat.

Általában a magyar sztárok többsége is megjelenik valamelyik tervezőnek a ruhájában, ezzel is támogatva őket. Részt vett a divathéten például Rúzsa Magdi, Tatár Csilla, Csősz Boglárka, Döbrösi Laura, Dobó Ági, Pásztor Anna és Nagy Boglárka is. Idén a divatszakmában nagy nemzetközi nevek is jelen voltak, mint például a Diet Prada két alapítója, Lindsey Schuyler és Tony Liu, Vogue Hong Kong online szerkesztője, Declan Chan, a Dazed és az Allura újságírója Kristen Bateman, valamint Hannah Bibb, stylist.

 A fő szenzáció viszont nyolc divatmárka volt, akik bekerültek az olasz divatkamara mentorprogramjába, és februárban már debütáltak is az új kollekcióikkal Milánóban. Ezek a márkák pedig: Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle, a Tomcsányi és a Zsigmond Dóra menswear.

Íme néhány közülük:

Abodi

A márka megálmodója, Abodi Dóra saját szavai az Abodi irányvonaláról:

„Extravagáns, mégis kifinomult kortárs luxus pret-a-porter, ami itthon nem igazán elterjedt […] Mi a legmodernebb technológiákat használjuk, a márka védjegyei a különleges digitális nyomatok, a kézi hímzések, a speciális applikációk, a geometrikus szabásvonalak és a gazdag látványvilág. Az anyagokat Olaszországból, Franciaországból, Angliából hozatjuk, fontos, hogy a legjobb minőségű anyagokkal dolgozzunk, olyan gyártók anyagaival, akik a legnagyobb luxusmárkáknak is szállítanak. A gyártás jelenleg Magyarországon zajlik.”

A márka számára nem ez az első nemzetközi divathéten való debütálása, korábban már többször is részt vett a Londoni Fashion Weeken, és a BCEFW-n is.

Artista

Az Artista kollekciókat leginkább a kényelmes, nyugodt eleganciát sugárzó, mégis extravagáns mindennapi öltözékek jellemzik, amelyek könnyedén transzformálhatóak át különleges, alkalmi öltözékké, a nap minden szakában magabiztosságot kölcsönözve viselőjüknek. Budapesten kívül Ausztriában és Svájcban is számos üzletben megvásárolhatók a ruhák. Az ARTISTA Stúdió 1993-ban Budapesten alakult. Az alapítók közül hárman a brand születése óta folyamatosan tervezik és működtetik a márkát: Imre Katalin, Rácz Nóra és Stampf Katalin.

Tomcsányi

A márkát Tomcsányi Dóri alapította 2010-ben. A márka magas minőségű, kortárs női ruhák gyártására törekszik. Az egyediségét a tervező egyéni látásmódjának köszönheti, ahogyan a különöset, a látott helyeket és személyeket érzékeli és interpretálja, amely aztán kollekciói révén magas minőségű, természetes anyagokban nyer formát. A ruhák szabására jellemző a minimalista stílus és színek. A nőiesség mellett a kényelemre is nagy hangsúlyt fektet. Az egyszerű formák, letisztult vonalak, valamint a gyakran túlméretezett darabok Tomcsányi jellegzetességei.

 Az idei egyik fő téma a fenntarthatóság volt, ami arra ösztönzi a tervezőket, hogy minél környezetbarátabban és tudatosan készítsék el ruháikat. Fontos felhívni erre a figyelmet, hiszen a fast fashion az egyik leginkább környezetszennyező iparág napjainkban. Bata-Jakab Zsófia a Magyar Divat&Design ügynökség vezetője is erre hívta fel a figyelmet: „A divatipar jelenleg nem fenntartható. Belátták ezt a meghatározó divatfővárosok, New York, London vagy Párizs divatintézetei is, akik elkezdtek azon dolgozni, hogy hogyan lehetne minél rövidebb idő alatt fenntarthatóbbá tenni a divatvilágot és annak különféle ágazatait azért, hogy a fiatalabb generációnak már természetes legyen ez a fajta divatszemlélet. Szeretnénk, hogy Budapest a turisztikai látványosságai mellet a környezettudatosságáról is ismert legyen a jövőben.”

Több mint 50 közép-európai és egyéb nemzetközi designer munkáját csodálhatjuk meg évről évre ezeken az eseményeken.

A 2019-es showk, divatmárkák:

Je Suis Belle

Young talents

Peter Mero

Maison Marquise

Sentiments

Marco Rambaldi (IT)

Elysian

ABODI

Budapest Select presented by MOL Pop-up Store

TOMCSANYI

Fabian Kis-Juhasz

Celeni

MOL Fresh Corner Outfit Design Contest Winner Announcement

LAFORMELA (CZ)

ROMANI

CHATTY (CZ)

Artista

ZIA

Cukovy

NINI MOLNAR

ÁERON

Nanushka

NUBU

Budapest Select presented by MOL Pop-up Store

VIRAG KERENYI

CAKO

ZSIGMOND DORA menswear

NAH-NU (PL)

NEIGE (PL)

 

További cikkek
Top